Wijzigingen doorgeven

Hoe geef ik een opzegging door?
De opzegging kunt u sturen aan: TexelEnergie, Heemskerckstraat 46 D, 1792 AC Oudeschild of via e-mail aan info@texelenergie.nl. Binnen enkele dagen ontvangt u van ons een bevestiging met daarin de te volgen stappen. U kunt ons ook telefonisch vragen om toezending van het opzegpakket en een afmeldformulier.
Vaste contracten van TexelEnergie worden na de vervaldatum automatisch omgezet in variabele contracten, zodat u de vrijheid heeft dit zo te laten of een nieuw vast contract af te sluiten.

Hoe geef ik mijn verhuizing door?
U kunt hier online uw verhuizing doorgeven.

Kan ik zelf mijn voorschotbedrag wijzigen?
Ja. Dat kan eenvoudig door contact met ons op te nemen. Denk eraan dat in het voorschotbedrag ook de kosten van uw netwerkbeheerder zijn verwerkt. Daardoor is het mogelijk dat uw nieuwe voorschotbedrag wat hoger is dan bij uw vorige leverancier.

Twijfelt u over de juiste hoogte van uw voorschotbedrag? Vraag ons om advies. Wij denken graag met u mee. TexelEnergie zelf voert alleen wijzigingen in de voorschotbedragen door naar aanleiding van de jaarnota. Vooraf brengen wij u op de hoogte van het aangepaste voorschotbedrag.

Hoe wijzig ik mijn contract?
Een variabel contract kunt u op ieder gewenst moment omzetten in een vast contract met een vooraf bepaalde looptijd. Dat kunt u regelen door een telefoontje naar onze klantenservice. Een vast contract kunt u niet tussentijds wijzigen. Daarvoor hebben wij de energie al ingekocht, zodat het niet mogelijk is gedurende de contractperiode over te stappen of te veranderen. Zodra de einddatum van uw vaste contract is bereikt, wordt uw contract automatisch omgezet in een variabel contract. Vervolgens kunt u zelf kiezen of u een nieuw vast contract wilt afsluiten.

Kan ik zelf mijn meterprofiel wijzigen?
Via uw netbeheerder kunt u uw elektrameter laten omzetten van bijv. dubbel- naar enkeltarief of de capaciteit van uw meter laten wijzigen. De netbeheerder kan u tevens informeren over de mogelijkheden en de kosten. Op de website www.aansluitingen.nl kunt u bekijken wie uw netbeheerder is. Aanpassingen worden aan TexelEnergie doorgegeven. Tip: neem net voor de omzetting alle meterstanden op. Wij kunnen u hiernaar vragen in verband met de nota die u van ons ontvangt tot het moment van de omwisseling.

Hoe wijzig ik mijn rekeningnummer?
Dat kunt u aanpassen door contact met ons op te nemen. Houdt uw huidige rekeningnummer ook bij de hand en zorg ervoor dat u de juiste tenaamstelling van het nieuwe bankrekeningnummer doorgeeft.

Moet ik een adreswijziging in de gemeentelijke administratie aan TexelEnergie doorgeven?
Ja. Anders ontstaan er problemen met de levering, doordat de netbeheerder een ander adres in het bestand heeft dan waarop wij u energie leveren. Geef een verhuizing dus tijdig door, zodat wij uw nieuwe adres in onze administratie kunnen verwerken.

Kan de tenaamstelling van mijn contract worden gewijzigd?
Als het een kleine aanpassing betreft, is dat zo geregeld. Denk hierbij aan een verkeerd gespelde naam die moet worden aangepast, initialen of een meisjesnaam die moet worden aangevuld. Dat kunt u eenvoudig telefonisch met onze klantenservice regelen. Moet de tenaamstelling worden gewijzigd i.v.m. een scheiding of omdat u het contract op naam van uw partner wenst voort te zetten, is dat wat ingewikkelder. In zulke gevallen moet ook de netbeheerder op de hoogte worden gesteld. Wij zullen bij een scheiding het contract ontbinden en een nieuw contract aangaan met de achtergebleven bewoner. Ook voor deze procedure kunt u bij onze klantenservice terecht.

Kan ik de incassodatum veranderen?
TexelEnergie voert op een vaste datum alle incasso’s uit: namelijk op de 1e van de maand. Jaarnota’s worden verrekend, nadat u de nota heeft ontvangen. Als wij het te innen bedrag niet kunnen incasseren vanwege saldotekort, dan volgt ongeveer een week later een nieuwe poging.

Kan ik de nieuwsbrief ook per post ontvangen i.p.v. per e-mail?
Vanuit milieu-oogpunt versturen wij onze ledenbrieven en nieuwsbrieven per e-mail. Dat is aanzienlijk minder belastend voor het milieu dan het versturen van duizenden papieren nieuwsbrieven. Indien u toch een papieren versie wenst, neem dan contact op met onze klantenservice.

Als ik een nieuwe woning laat bouwen, kan ik dan ook energie afnemen bij TexelEnergie?
Ook bij nieuwbouw kunt u direct gebruikmaken van de voordelige groene stroom van TexelEnergie. Zodra u zich aanmeldt bij uw nieuwe netbeheerder, kunt u aangeven dat u de energielevering door TexelEnergie wil laten verrichten. Doet u dat niet, dan komt u automatisch terecht bij de regioleverancier.

Wat moet ik doen als ik ga verhuizen?
Wanneer u gaat verhuizen, zorg er dan voor dat uw adreswijziging uiterlijk twee weken voor de geplande verhuisdatum bij ons bekend is. Wij regelen dat u in de nieuwe woning tijdig van energie wordt voorzien en dat de energievoorziening in uw oude woning op correcte wijze wordt afgesloten.

Hoe gaat de betaling van de voorschotbedragen?
TexelEnergie werkt met automatische incasso. Dit betekent dat wij het bedrag van de voorschotnota of eindnota van uw bankrekening incasseren en dat u geen omkijken heeft naar de betaling van uw energierekening.

Waarop baseert TexelEnergie mijn voorschotbedrag?
Bij de overstap naar TexelEnergie geeft de netbeheerder uw historisch verbruik door aan TexelEnergie. Op basis van dit verbruik berekent TexelEnergie uw nieuwe voorschotbedrag. Dat krijgt u per post toegestuurd. Tegelijkertijd wordt het voorschotbedrag van uw huidige leverancier in mindering gebracht.


Deel dit op: